Hur man skapar en sida på Facebook

Du kan nu använda Facebook för personliga skäl, som att hålla jämna steg med dina vänner eller dela foton, men idén att driva ett företag sida i största sociala nätverket i världen kan fortfarande verka skrämmande. Var börjar du? Vad som borde vara dina mål? Hur mycket arbete kommer det att ta?

Oroa dig inte mer! Denna korta video och blogg kommer att erbjuda steg-för-steg-instruktioner om hur du skapar en Facebook-business sida, som omfattar några av anledningarna till varför du bör serie A och dess interaktiva element gör det till ett utmärkt verktyg för främjandet av företag.

Välj en # 1 ranking

Facebook erbjuder sex olika klassificeringar för att skapa en sida:

Företag Plats
Artist, Band eller offentlig person
Företag, organisation, institution eller
Fun
Varumärke eller produkt
På grund av samhället

Det är troligt att du kommer att delas in i tre huvudalternativ. Denna klassificering kommer att hjälpa dig sortera i mest relevanta forskningsområden och ge relevant information på din sida.

Efter att ha valt en av sex, väljer den kategori du är i, och fyll företagets namn (eller om du valde en av de andra alternativen, ditt varumärke eller företagsnamn). Verksamheten Alternativet efterlyser också mer information om platsen. Tänk på att sin kategori och namnet kan inte ändras när din sida är skapad. Ange sedan klokt, annars raderas hela sidan och börja om igen.

# 2 Grundläggande information kompletta

Skicka en bild som kommer att stanna som primär visuell representation för ditt företag sida. Helst bör detta vara ditt företags logotyp. Facebook kommer då att be dig att bjuda in dina vänner. Avmarkera "Dela den här sidan på min vägg" och "hur den här sidan." Du vill inte att detta dyker upp i nyhetsflöden tills du är klar att bygga grunden för din online bilden. Du kommer bli ombedd att fylla i din grundläggande information. Lägg till din webbadress och en kort biografi i "Om"-avsnittet. Du kan välja att fokusera på din produkt, affärsmodell, strategi eller liknande.

# 3 Fyll på sidan

Klicka på "Redigera information", och lägga till information som de anser relevant för din organisation. Om du är ett lokalt företag, är chansen att du vill lägga till sina kontorstid. Företagen bör också lägga till en beskrivning. Beskrivningen skiljer sig från din "om", där du kan dela mer detaljerad information om ditt företag. Se till att lägga till en e-post och spendera tid att lägga bilder på fliken Bilder.

# 4 Dra nytta av funktioner

Utnyttja olika affärsområden Facebook sidor har att erbjuda. Om du klickar på "Kom igång"-knappen under standardbilden visas flera åtgärder du kan vidta för att göra det mesta av din sida. Här är sex värt ett försök:

Bjud in dina vänner.
Berätta för dina fans.
Inlägg statusuppdateringar.
Främja denna sida på din webbplats.
Ställ in din telefon.

# 5 Spela och spår

Vid det här laget, har du byggt och delade en Facebook-sida att förhoppningsvis korrekt representerar ditt företag, varumärke eller företag. Spela med sidan och se om du kan hitta alla de ursprungliga idéer om hur man presenterar ditt företag, varumärke eller företag.

Att mäta hur dessa insatser går vägen, se till att ta Insights Facebook genom att klicka på "Visa Insights" fliken på högra sidan av din Facebook-sida. Detta gör att du kan se hur många människor har blivit fans av din sida, eller i termer av Facebook "Gilla" din sida. Du kan ändra tid att jämföra hur många som du fått på en dag över en annan. Läs också verktyg insikter för ytterligare kontroll information.

Comments

Popular posts from this blog

Feature: Galaxy Note II Up For Pre-Order

Nissan NSC-2015 drives and parks itself, uses LTE connectivity to impart with your smartphone

MegaDroid shoot forward is a implied hamlet with 300,000 Android smartphones