VideoLAN bekräftar VLC Media Player kommer snart till Android



VLC Media Player har varit en av de mest populära medierna kunder på datorer i flera år och vi har nu lärt oss att det officiellt kommer att anlända för Android snart. Det har varit i aktiv utveckling ett tag, och vi har sett några inofficiella betaversioner släpps också. Idag dock de folk från VideoLAN själva har återigen bekräftat den kommer snart.




Nyheten blev snabbt avslöjades av en kort och till den punkt inlägget Twitter av VideoLAN själva att säga bara "Android, här kommer vi!" Och det var nog att få mig upphetsad. Detta gör det allt, hantera allt media spelare har varit min go-to programmet för år och jag är oerhört glad att se det slutligen nå mina Android-enheter.

Öppen källkod arten av deras framsteg har gjorts flera inofficiella byggen bli tillgängliga genom utvecklare och du kan prova en av dem nu genom budgetposten till denna XDA tråden. Jag har använt hans betaversioner och älskade dem och kan inte vänta på VideoLAN själva att släppa sin version. Detaljerna är fortfarande ganska lätt, men förhoppningsvis att Tweet innebär en officiell version kommer att komma i nästa vecka eller så. Vi kommer att uppdatera när vi ser eller hör mer från teamet på VideoLAN.

Comments

Popular posts from this blog

Galaxy Note 3 vs LG G2 vs Xperia Z1 vs Xperia Z Ultra - batalha Spec

Gadgets ที่ทันสมัยและประโยชน์ของพวกเขา

Android 4.3 kommer till Samsung Galaxy S3 och S4 nästa månad