Google Glasögon är närmare verkligheten än eve


Google har släppt en fantastisk video för att få oss pumpas upp och glada för Project Glass: Googles förstärkta verklighet glasögon. För att vara ärlig, det fungerade på mig. Jag vill ha ett par av dessa just nu!

Augmented Reality är begreppet ändra eller överliggande vad vi ser. Om dessa glasögon är en dag släpps till allmänheten, kan vi alla vara bekvämt att läsa nyheter som vi går till jobbet, eller titta på en video utan att behöva luta våra huvuden ner. Det är en fantastisk idé och en att Google hoppas att formellt visa i slutet av året.

Förutom videon har jag inkluderat en lista över de funktioner som porträtteras i den, liksom min spekulation om hur några av funktionerna kommer att genomföras.

Hur kommer de att arbeta?



Babak Parviz (en medlem av projektet Glass laget) har utvecklat kontaktlinser med pixlar i dem. Förmodligen du bär en av dessa, och kanske en Near Field Communication som är inbyggt i huset ovanför högra ögat (se bilder) skickar videosignaler trådlöst. Om Project Glass inte använda en kontakt lins med pixlar i den, det ska göra för en intressant start på varje dag!
Förmodligen finns det en sensor / kamera riktad mot ögonglobens att upptäcka där du söker, om glasen svarar på ögon gester. I videon bäraren ibland tittar bort från vad som händer med använda sina glasögon, så att de kan vara rörelse utlösas i stället. Kanske en kombination av båda. Som för en kamera som tar bilder av saker framför dig, som kan ses tydligt som hålet i höger öga boende.



När det gäller ljud, bilder sett hittills inte visar någon form av hörsnäckan bifogas glasen. Förmodligen finns det en mikrofon på dem någonstans, kanske i huset över höger öga, men det innebär samtal skulle vara svårt att hålla privat. Kanske kommer de att ansluta till en liten Bluetooth-headset?

Funderar du på Bluetooth-headset fick mig att inse att dessa glasögon är otroligt tunn med mycket litet utrymme för teknik, än mindre ett batteri. Så hur ska de drivas?

The Video



Det har verkligen mig upphetsad! Du? Tyvärr har du ser aldrig glasen själva, men du säkert få en spännande smak om vad vi kan hoppas på.

Särdrag som visas i videon

Checka in

Detta framgår av bäraren med huvudet gester och en annan form av kontroll för att kolla in maten lastbilen han står förbi med sin vän.

Videosamtal

Detta är en fantastisk funktion och ett tekniskt underverk. Förutom överföring av video från sin position, kan användaren se hans flickvän som en liten bild längst ner på skärmen. Kom ihåg att detta är nog alla förlöjligas i en videoredigerare, och den verkliga bildkvalitet på glasögonen kan vara betydligt lägre.

Kalender / Utnämningar

Kanske den mest användbara funktionen av dem alla. Jag söker ständigt på min kalender för att se vad som kommer upp och hur jag skulle förbereda mig. Denna funktion skulle göra mig mycket lycklig man.

Med Photo / Dela med cirklar

Bäraren finner en bit av graffiti konst på en vägg och tar ett foto. Även om han ber glasen att göra detta för honom, har det rapporterats att glasen också kommer att ha en knapp för att ta fotografier. Han delar sedan bilden till "alla mina kretsar" med ett röstkommando.

Spela musik

Under hela videon musik spelas, och betraktaren leds att tro att det spelas som bakgrundsmusik till videon själv. Det visade sig att det representerar förmågan att lyssna på musik med dessa glasögon, som bäraren ger kommandot "stop musik" innan han svarar på ett samtal från sin flickvän.

Vad tycker ni?

Vill du ett par av dessa glasögon? Skulle du gå till besväret att bära kontaktlinser med pixlar i dem? För den delen, skulle du synas offentligt med dem? De har förvisso en mycket speciell stil som kanske inte för alla. Om dessa släpps något snart, kommer jag att fascineras veta upptagshastigheten.

Comments

Popular posts from this blog

Galaxy Note 3 vs LG G2 vs Xperia Z1 vs Xperia Z Ultra - batalha Spec

Gadgets ที่ทันสมัยและประโยชน์ของพวกเขา

Android 4.3 kommer till Samsung Galaxy S3 och S4 nästa månad